Üzleti feltételek

Általános üzleti feltételek

Általános szerződési feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK E-SHOPOK SZÁMÁRA

Jelen általános szerződési feltételek ("Feltételek") meghatározzák az Ön, mint vevő és mi, mint eladó jogait és kötelezettségeit a távközléssel, konkrétan a Suruhajat.hu weboldalunkon található e-shopon keresztül létrejött szerződéses jogviszony keretében. A kereskedő: MARTINis, s.r.o., Cégjegyzékszám: 56 886 047, Štefánikova 478/249, 956 31 Krušovce, bejegyezve a Nyitrai nyilvántartás sro részlegében a 65752/N sz alatt, Adószám: 2122486223, Közösségi adószám: SK2122486223 , e-mail cím: info@suruhajat.hu , telefonszám +36 70 585 1262.

A felügyeleti hatóság főként a Szlovák Kereskedelmi Felügyelőség (SOI) Nyitrai Régió SOI Felügyelősége, székhelye: Staničná 1567/9, Nitra 949 01, tel. sz. 037 772 02 16

Az Ön személyes adatainak kezelésével kapcsolatos minden információt a személyes adatok kezelésének alapelvei tartalmaznak, amelyek itt találhatók:

https://www.suruhajat.hu/adatvedelmi-iranyelvek/

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételek bármely része ütközik azzal, amiben az Ön e-shopunkban leadott rendelése részeként megállapodtunk, az adott megállapodás elsőbbséget élvez jelen Általános Szerződési Feltételekkel szemben.

  1. NÉHÁNY FOGALOMMEGHATÁROZÁS

1.1. A fogyasztóvédelmi törvény a szlovák 108/2024 sz. a fogyasztóvédelemről és egyes törvények módosításáról, kiegészítéséről szóló törvény.

1.2. Az ár az a pénzügyi összeg, amelyet az Árukért fizet;

1.3. A szállítási ár az a pénzügyi összeg, amelyet Ön az Áruk kiszállításáért fizet, beleértve a csomagolási, szállítási, postai vagy egyéb díjakat is;

1.4. A végösszeg az Ár és a Szállítási ár, valamint az esetleges járulékos költségek és díjak összege, amennyiben ezek előre nem határozhatók meg;

1.5. Az áfa a vonatkozó jogszabályok szerint hozzáadottérték-adó;

1.6. Az E- shop egy általunk üzemeltetett Suruhajat.hu webáruház, amelyen az Áruk vásárlása történik;

1.7. A számla az általános forgalmi adóról szóló törvény szerint a teljes árra kiállított adó bizonylat;

1.8. A Suruhajatu.hu online áruház eladója és üzemeltetője Szlovákiában: MARTINis, s.r.o, s.r.o. , Cégjegyzékszám: 56 886 047, Štefánikova 478/249, 956 31 Krušovce, bejegyezve a Nyitrai nyilvántartás sro részlegében a 65752/N sz alatt, Adószám: 2120052913, Közösségi adószám: SK2120052913 e-mail info@suruhajat.hu , telefonszám +36 70 585 1262, jogilag az eladó és/vagy a kereskedő; A félreértések elkerülése végett, nem vagyunk online piactér üzemeltetői, nem vagyunk olyan személyek, akik online piacteret működtetnek és biztosítanak a Fogyasztóknak akár harmadik félen keresztül sem, ezért nem vonatkoznak ránk a Fogyasztóvédelmi törvény 16. és 17. paragrafusai szerinti konkrét tájékoztatási kötelezettségek.

1.9. A Megrendelés az Ön visszavonhatatlan javaslata áruvásárlási Szerződés megkötésére velünk;

1.10. Vállalkozó a Cégjegyzékbe bejegyzett, iparűzési engedély alapján vállalkozást folytató, külön előírások szerinti iparűzési engedélytől eltérő engedély alapján tevékenységet folytató személy, illetve az a személy, aki mezőgazdasági termelést folytat és külön előírások szerint került bejegyzésre.

1.11. Fogyasztó az a természetes személy, aki a fogyasztói szerződés megkötése és teljesítése során nem kereskedelmi vagy egyéb üzleti tevékenysége körében jár el.

1.12. Fogyasztói adásvételi szerződés a kereskedő, mint eladó és a fogyasztó, mint vevő között létrejött adásvételi szerződés, ha a vásárlás tárgya ingó vagyontárgy, ha az áru még előállításra vagy gyártásra vár, beleértve a Fogyasztó, mint vásárló specifikációi alapján is.

1.13. Az áru minden termék, amit az E- shopban megvásárolhat.

1.14. A felhasználói fiók az Ön által megadott adatok alapján létrehozott fiók, amely lehetővé teszi a bevitt adatok, valamint a megrendelt Áruk és a megkötött szerződések történetének tárolását;

1.15. Ha Ön e-shopunkban vásárol, akkor jogilag vásárlónak minősül. Ha megrendelésében megadja azonosító számát (Cégjegyzékszám), tudomásul veszi, hogy a jelen Szerződési Feltételek vállalkozóknak szóló rendelkezései, valamint a közöttünk megállapodott feltételek vonatkoznak Önre. Ön azonban továbbra is jogosult a tisztességtelen és agresszív kereskedelmi gyakorlatok, valamint a megtévesztő cselekmények és mulasztások elleni teljes védelemre a vonatkozó jogszabályok keretein belül.

1.16. A Szerződés az E-shopon keresztül megfelelően kitöltött Megrendelés alapján létrejött adásvételi szerződés ‑, amely akkor jön létre, amikor Ön megkapja a Megrendelés visszaigazolását.

1.17. A távollévők között kötött szerződés a kereskedő és a fogyasztó között kizárólag egy vagy több távközlési eszközzel, a kereskedő és a fogyasztó egyidejű fizikai jelenléte nélkül létrejött szerződés, különösen online felület, e-mail, telefon, fax, levelezőlista vagy ajánlatkatalógus használatával („Szerződés”).

1.18. A Polgári Törvénykönyv a szlovák 40/1964 sz. törvény a későbbi rendeletekkel módosított formákkal együtt.

 

      2. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK ÉS UTASÍTÁSOK

 

2.1. Az áruk vásárlása kizárólag az E-shop webes felületén – Suruhajat.hu – lehetséges

2.2. Áruk vásárlásakor az Ön kötelessége, hogy minden információt helyesen, teljes mértékben és a valóságnak megfelelően közöljön velünk. Ezért az Ön által az Áru megrendelésekor megadott információkat helyesnek, hiánytalannak és valósnak tekintjük.

 

       3. A SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE

 

3.1. A velünk megkötött szerződés kizárólag szlovák nyelvű lehet.

3.2. A szerződés megkötése távolról történik E-shopunkon keresztül. Ön viseli a Szerződés megkötésekor használt kommunikációs eszközök használatának költségeit. Ezek a költségek nem növelik az áruk teljes árát, és nem különböznek attól az alapártól, amelyet ezen szolgáltatások használatáért fizet (különösen az internet-hozzáférésért). A megrendelés leadásával Ön hozzájárul a távközlési eszközök használatához.

3.3. A Szerződés megkötéséhez az E-shopban megrendelési tervezetet szükséges készítenie, amelynek tartalmaznia kell:

  1. a) Tájékoztatás a vásárolt áruról (az árut a „Kosárba/Kosárba teszem” gombbal jelöli meg).
  2. b) Tájékoztatás az árról, a szállítási költségről, az áfáról, a teljes ár fizetési módjáról és az áru választott szállítási módjáról. Ezek az adatok a megrendelési javaslat elkészítésének részeként kerülnek megadásra, és automatikusan kiszámításra kerülnek a kiválasztott áruk és szállítási mód alapján.
  3. c) Az áru kézbesítéséhez szükséges azonosító adatai: név, vezetéknév, szállítási cím, telefonszám és e-mail cím.
  4. d) Abban az esetben, ha az árut rendszeresen és ismételten kézbesítjük Önnek, tájékoztatást arról is, hogy mennyi ideig szállítjuk Önnek az árut.

3.4. A megrendelésvázlat létrehozásakor módosíthatja és ellenőrizheti az adatokat, amíg az létre nem jön.

3.5. Az ellenőrzés és a „Megrendelés fizetési kötelezettséggel” gomb megnyomása után létrejön a megrendelés. A gomb megnyomása előtt meg kell erősítenie, hogy elolvasta és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket. E visszaigazolás nélkül nem lehetséges létrehozni a megrendelést. A gomb megnyomása után minden kitöltött adatot közvetlenül rendszerünkbe küld.

3.6. Megrendelését a lehető legrövidebb időn belül visszaigazoljuk a megrendelésben megadott e-mail címére küldött üzenettel. A visszaigazolás tartalmazza a megrendelés összefoglalóját és a jelen Általános Szerződési Feltételeket. A megrendelés visszaigazolásával szerződés jön létre köztünk és Ön között. A megrendelés napján érvényes feltételek a Szerződés elválaszthatatlan részét képezik.

3.7. Előfordulhatnak olyan helyzetek, amikor nem tudjuk visszaigazolni a megrendelését, például, ha az áru nem áll rendelkezésre, vagy ha több darabot rendel, mint amennyi raktárunkban elérhető. A maximális darabszámról előre tájékoztatjuk az E-shop felületén. Ha nem tudjuk visszaigazolni a megrendelést, felvesszük Önnel a kapcsolatot, és ajánlatot küldünk a Szerződés módosítására. Ebben az esetben a szerződés akkor jön létre, amikor Ön megerősíti ajánlatunkat.

3.8. Amennyiben az E-shopban vagy a megrendelési javaslatban nyilvánvalóan hibás ár szerepel, például műszaki hiba miatt, a megrendelés visszaigazolása után sem vagyunk kötelesek ezen az áron szállítani az árut. Ebben az esetben haladéktalanul felvesszük Önnel a kapcsolatot, és jogunkban áll elállni a Szerződéstől, miközben ajánlatot küldünk Önnek egy új Szerződés megkötésére, módosított formában. Az új szerződés akkor jön létre, amikor Ön megerősíti ajánlatunkat. Amennyiben ajánlatunkat 3 napon belül nem erősíti meg, jogunkban áll elállni a Szerződéstől. Nyilvánvaló ár képzési hibának minősül például, ha az ár egyértelműen nem egyezik meg a többi kiskereskedő szokásos árával, vagy egyértelműen helytelen adatokat tartalmaz.

3.9. A Szerződés megkötését követően köteles a teljes árat megfizetni.

3.10. Ha rendelkezik felhasználói fiókkal, azon keresztül is leadhatja a megrendelését. Ilyen esetben köteles ellenőrizni az előre kitöltött adatok pontosságát, valóságtartalmát és teljességét. A megrendelés elkészítésének módja megegyezik a Felhasználói fiókkal nem rendelkező vásárlóéval, de nem kell ismételten kitöltenie azonosító adatait.

3.11. Bizonyos esetekben képesek vagyunk árengedményt biztosítani az egyes árukra. A kedvezmény igénybevételéhez ki kell töltenie a kedvezményre vonatkozó információkat a rendelési javaslat erre kijelölt rovatában. Ezután az árut kedvezményesen biztosítjuk.

 

       4.  FELHASZNÁLÓI FIÓK

 

4.1. Az e- shopunkban való regisztrációt követően hozzáférhet felhasználói fiókjához.

4.2. Felhasználói fiók regisztrálásakor köteles a helyes és a valóságnak megfelelő adatokat megadni, illetve változás esetén azokat frissíteni.

4.3. A felhasználói fiókhoz való hozzáférést felhasználónév és jelszó védi. Ön köteles ezeket az adatokat bizalmasan kezelni, és nem adhatja át más személyeknek. Nem vállalunk felelősséget ezen adatokkal való visszaélésért.

4.4. A felhasználói fiók személyes, és Ön nem jogosult harmadik félnek engedélyezni annak használatát.

4.5. Felhasználói fiókját törölhetjük is, különösen, ha 6 hónapnál hosszabb ideig nem használja, ha eláll a Szerződéstől, vagy ha megszegi a Szerződésben vállalt kötelezettségeit.

4.6. Előfordulhat, hogy a felhasználói fiók nem érhető el folyamatosan, elsősorban a hardver és szoftver berendezések szükséges karbantartása miatt.

 

      5.  ÁR ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK, TULAJDON JOG

 

5.1. Az ár mindig az E-shopban, a Megrendelés-tervezetben és a Szerződésben szerepel. Az E- shopban az Árukra megadott Ár és a Megrendelési ajánlatban szereplő Ár közötti eltérés esetén a Megrendelési ajánlatban szereplő Ár az irányadó, amely mindig megegyezik a Szerződésben szereplő árral. A Megrendelés-tervezet tartalmazza a Szállítási árat is, vagy azokat a feltételeket, amelyek mellett a szállítás ingyenes.

5.2. Az 1.4 pont szerinti végösszeg ÁFA-val értendő, mely tartalmazza a külön jogszabályi előírások által előírt összes díjat.

5.3. A Szerződés megkötése után és az áruk kiszállítása előtt a teljes ár megfizetésére van szükség. A teljes árat az alábbi módokon fizetheti ki:

  1. a) Banki átutalással. A fizetési információkat a Megrendelés visszaigazolásaként küldjük el Önnek. Átutalásos fizetés esetén a Teljes ár 14 napon belül esedékes.
  2. b) Online kártyával.
  3. c) Utánvétellel. Ebben az esetben a fizetés az Áru átadásakor történik. Utánvétes fizetés esetén a Teljes ár az Áru átvételekor esedékes.

5.4. A számla a teljes ár kifizetését követően elektronikus formában kerül kiállításra és a Megrendelésben megadott e-mail címére kerül megküldésre. A számla fizikailag is csatolható az Árukhoz, és elérhető az Ön felhasználói fiókjában, ha rendelkezik vele.

5.5. Az Áruk tulajdonjoga csak azután száll át Önre, miután kifizette a teljes árat és az árut kiszállították. Banki átutalással történő fizetés esetén a Teljes ár kifizetése a számlánkon történő jóváírással történik, egyéb esetekben a fizetés pillanatában kerül kifizetésre.

 

       6.  ÁRUK SZÁLLÍTÁSA, A VÉLETLEN KÁROSODÁS ÉS A VÉLETLEN ROMLÁS ÉS A VÁSÁRLÁSI TÁRGY ELVESZTÉSE VESZÉLYÉNEK ÁTRUHÁZÁSA

 

6.1. Az árut az Ön által választott módon szállítjuk ki Önnek, és az alábbi lehetőségek közül választhat:

  1. a) Szállítás futárszolgálaton keresztül.

6.2. Az árut csak Magyarországon belül tudjuk szállítani.

6.3. Kötelesek vagyunk az árut késedelem nélkül, de legkésőbb a Szerződés megkötésétől számított 30 napon belül eljuttatni Önhöz, hacsak másként nem állapodunk meg. Az áruk kézbesítése akkor történik meg, amikor Ön vagy az Ön által megjelölt személy átveszi azokat, vagy az általunk felkínált szállítási módokon kívül az Ön által kijelölt szállítónak átadjuk.

6.4. A Szerződés teljesítése során olyan körülmények merülhetnek fel, amelyek befolyásolják az Ön által megrendelt Áruk szállításának időpontját. A megrendelt Áruk szállítási időpontjának változásáról és új várható szállítási időpontjáról haladéktalanul e-mailben értesítjük, ez a Szerződéstől való elállási jogát nem érinti. Az Áruk új szállítási időpontjáról szóló értesítésünk tartalmazza azt a kérést is, hogy jelezze, ragaszkodik-e az Ön által megrendelt Áru új időpontban történő kiszállításához.

6.5. Az Áru szállítótól való átvételekor kötelessége ellenőrizni az Áru csomagolásának sértetlenségét, és bármilyen sérülés esetén haladéktalanul értesíteni a szállítót és minket. Ha a csomagolás sérült, ami jogosulatlan manipulációra és a küldeménybe való bejutásra utal, nem köteles az Árut átvenni a fuvarozótól.

6.6. Az árut a megbeszélt helyen és időben köteles átvenni. Ha nem az előző mondatnak megfelelően veszi át a leszállított Árut, e-mailben értesítjük Önt, hogy hol tudja átvenni az Árut, beleértve az átvétel határidejét, vagy az áru átvételének időpontjától számított legkésőbb 14 napon újra elküldjük Önnek az Árut, és Ön vállalja, hogy az áru átvételével kapcsolatos összes költséget vállalja. Abban az esetben, ha Ön megszegi az Áruk átvételére vonatkozó kötelezettségét, kivéve a jelen Feltételek 6.4 pontjában foglaltakat, ez nem jelenti az Áruk Önnek való szállítására vonatkozó kötelezettségünk megszegését. Ugyanakkor az a tény, hogy Ön nem veszi át az Árut, nem ok a köztünk és Ön között létrejött szerződéstől való elállásra. Ha Ön a további határidőn belül nem fogadja el az Árut, jogunkban áll elállni a Szerződéstől az Ön lényeges szerződésszegése miatt. Ha a kérdéses jog gyakorlása mellett döntünk, az elállás azon a napon lép hatályba, amikor ezt az elállást kézbesítjük Önnek. A Szerződéstől való elállás nem érinti a kártérítési igényt, amely az Áru Ön kérésére történő leszállítása során felmerült tényleges költségek összegében merült fel, vagy bármely további kártérítési igényt, ha van ilyen.

6.7. Ha az Ön részéről felmerülő okok miatt az Árut ismételten vagy a Szerződésben meghatározottaktól eltérő módon kézbesítik, akkor Ön köteles megtéríteni részünkre az ismételt szállítással kapcsolatos költségeket. Ezen költségek fizetési adatait a Szerződésben megadott e-mail címére küldjük, és az e-mail kézhezvételétől számított 14 napon belül esedékesek.

6.8. Az Áruk véletlen megsemmisülésének, véletlen megromlásának és elvesztésének kockázata az Áru átadása pillanatában Önre száll át. Ha Ön az Árut nem fogadja el, vagy megtagadja az átvételt, a jelen Feltételek 6.4 pontjában foglalt esetek kivételével, az Áruk véletlen megsemmisülésének, véletlen megromlásának és elvesztésének kockázata abban a pillanatban száll át Önre, amikor lehetősége volt átvenni, de az Ön részéről az átvétel nem történt meg. Az Áruk véletlen megsemmisülése, véletlen megromlása és elvesztése kockázatának áthárítása azt jelenti, hogy ettől a pillanattól kezdve Ön viseli az Áruk elvesztésével, megsemmisülésével, sérülésével vagy bármilyen károsodásával kapcsolatos minden következményt.

        7.  A HIBÁS TELJESÍTÉSBŐL EREDŐ JOGOK

7.1. Bevezető rendelkezés a hibákért való felelősségről

7.1.1. Ha Ön Vállalkozó, vállaljuk, hogy az Árut a megbeszélt minőségben, mennyiségben és hibátlanul szállítjuk Önnek.

7.1.2. Ha Ön Fogyasztó, vállaljuk, hogy az Ön által Webáruházunkban vagy promóciós anyagainkban rendelt és leszállított Árukat a Polgári Törvénykönyv 617. §-a szerinti általános követelményeknek és a Ptk. 616. §-a szerinti megállapodás szerinti követelményeknek megfelelően, hibátlanul szállítjuk Önnek. Előfordulhat, hogy az áru nem felel meg a Ptk. 617. §-a szerinti általános követelményeknek, ha a Szerződés megkötésekor kifejezetten tájékoztattuk Önt arról, hogy egy áru nem felel meg ezeknek az általános követelményeknek, és Ön ehhez kifejezetten és külön hozzájárult.

7.1.3. Az eladott áru megfelel a Polgári Törvénykönyv 617. §-a szerinti általános követelményeknek, ha:

  1. a) alkalmas minden olyan célra, amelyre az azonos típusú árukat általában használják, különös tekintettel az érintett ágazatra vonatkozó jogszabályokra, műszaki szabványokra vagy magatartási kódexekre, ha nem dolgoztak ki műszaki szabványokat;
  2. b) megfelel az általunk a Szerződés megkötése előtt az Ön rendelkezésére bocsátott minta vagy modell leírásának és minőségének;
  3. c) az elvárható tartozékokkal, csomagolással és utasításokkal együtt szállították, beleértve az összeszerelési és beszerelési utasításokat is;

7.1.4. d) olyan mennyiségben, minőségben és azokkal a tulajdonságokkal szállították, beleértve a funkcionalitást, a kompatibilitást, a biztonságot és a teljesítmény (élettartam) fenntartásának képességét a normál használat során, amelyek az azonos típusú Árukra jellemzőek, és amelyeket az értékesített Áruk természetéből adódóan észszerűen elvárhat, figyelembe véve bármely nyilvános nyilatkozatunkat, vagy egy másik személy nyilvános nyilatkozatát ugyanabban az ellátási láncban, beleértve a gyártót, ha az árut a gyártó nevében reklámozzák az Áru harmadik országból az Európai Unió piacán az Áru importőre vagy más személy, aki nevének, védjegyének vagy más megkülönböztető jelzésének az árun való elhelyezésével magát gyártóként azonosítja. Meghatározott kötelezettségünk keretein belül felelősséget vállalunk az Áru hibáiért a szállításkor a jelen Általános Szerződési Feltételek 7.1.1. vagy 7.1.2 pontja szerint.

7.1.5. Ha Ön Vállalkozó, nem vállalunk felelősséget az Áruk hibáiért az alábbi esetekben:

7.1.5.1. ha a Szerződés megkötésének körülményei alapján Önt a meglévő hibákról tájékoztatták, vagy a hibákról tudnia kellett volna, és ezek a hibák nem ütköznek az Áru megállapodás szerinti tulajdonságaival;

7.1.5.2. ha az Áru hibái az áru átvétele után keletkeztek, feltéve, hogy a hibák nem kötelezettségeink megszegése miatt keletkeztek, vagy Önnek lehetősége volt átvenni az Árut a jelen ÁSZF 6. pontja értelmében, és Ön megtagadta az Áruk átvételét, vagy jogi indok nélkül nem fogadta el az Árut;

7.1.5.3. ha Ön nem jelentette időben az Áru nyilvánvaló hibáit a jelen ÁSZF 7.3.1. pontjai szerint;

7.1.5.4. ha Ön nem mutatott rá kellő időben az Áru rejtett hibáira a jelen ÁSTF 7.3.2. pontjai szerint;

7.1.5.5. Nem vállalunk felelősséget a használt áruk használatból vagy kopásból eredő hibákért. Nem vállalunk felelősséget az alacsonyabb áron eladott áruk hibáiért, amelyek esetében alacsonyabb áron állapodtak meg.

7.1.6. Ha Ön Fogyasztó, nem vállalunk felelősséget az Áruk hibáiért és tulajdonságaiért, ha:

7.1.6.1. nem jelentette be az Áru hibáit a jelen ÁSZF 7.4.1. pontban meghatározott határidőn belül.

7.1.6.2. az Áru tulajdonságai nem felelnek meg a Polgári Törvénykönyv 617. §-a szerinti általános követelményeknek, és erről Önt mi egyértelműen, írásban tájékoztattuk, és kifejezetten írásban hozzájárult az említett meg nem feleléshez;

7.1.6.3. az Áru hibái a helytelen telepítés vagy a szükséges frissítések telepítésének elmulasztása miatt keletkeztek, ha biztosítottuk az ilyen frissítések eljuttatását Önhöz, tájékoztattuk azok elérhetőségéről és annak következményeiről, ha nem telepíti azokat;

7.1.6.4. és a szükséges frissítések telepítésének elmulasztását vagy hibás telepítését, amely az Áru meghibásodását eredményezte, nem az általunk biztosított telepítési utasítások hiányosságai okozták;

7.1.7. Az általános jótállási idő 24 hónap. A jótállási időszak az Áru átvételétől kezdődik.

7.1.8. Az Áruk cseréje esetén a jótállási időszak az új Áru Ön általi átvételének napjától kezdődik újra.

7.1.9. A garanciális időszak hatálya alá tartozó Áru hibáiért való felelősségvállalási joga megszűnik, ha nem él vele a jótállási időn belül. Mindazonáltal Önnek legkésőbb a vásárlást követő napon gyakorolnia kell felelősségi jogait az áruk hibáiért, amelyek gyorsan romlanak, ellenkező esetben jogai megszűnnek.

7.2. Az eladott Áruk hibásak, ha nem felelnek meg a fenti pontok szerinti megállapodásban foglalt követelményeknek és általános követelményeknek, vagy használatukat harmadik személy jogai akadályozzák vagy korlátozzák, beleértve a szellemi tulajdonjogokat is. Garantáljuk, hogy az Áru véletlen megsemmisülése, valamint véletlen megromlása és elvesztése kockázatának az Általános Szerződési Feltételek 6.8 pontja szerinti átruházása során az Áru hibáktól mentes, így különösen:

   a) megfelel a leírásnak, típusnak, mennyiségnek és minőségnek, és rendelkezik azokkal a tulajdonságokkal, amelyekben Önnel megállapodtunk, és ha ezekben kifejezetten nem állapodtunk meg, akkor azokkal, amelyeket az Áru leírásában közöltünk, vagy amelyek az Áru jellegéből adódóan észszerűen elvárhatók;

   b) alkalmas az általunk meghatározott célokra, vagy olyan célokra, amelyek az ilyen típusú Áruk esetében elvárhatóak;

   c) meghatározott képesség jellemzi, hogy olyan hardverrel vagy szoftverrel működjen együtt, amellyel az azonos típusú Árukat általánosan használják, anélkül, hogy az eladott Árukat, hardvert vagy szoftvert módosítani kellene (kompatibilitás), valamint meghatározott képessége, hogy olyan hardverrel vagy szoftverrel működjen, amely eltér azoktól, amelyekkel az azonos típusú árukat általában használják (interoperabilitás);

   d) minden tartozékkal és használati utasítással együtt lett leszállítva, ha a Szerződésben így állapodtak meg;

 

 7.3. Kifejezetten Vállalkozókra vonatkozó hibafelelősség (panasz) gyakorlásának feltételei

7.3.1. Az Ön kötelessége a hibát indokolatlan késedelem nélkül jelenteni és jelezni, miután azt felfedezhette, de legkésőbb az Áru átvételétől számított 3 napon belül.

7.3.2. Az egyéb (rejtett) hibákért felelősségi jogát a 7.5.1. pontban meghatározott módon köteles gyakorolni, haladéktalanul, miután felfedezte az Áru hibáját, de legkésőbb a jótállási idő lejártáig.

7.3.3. Ha az árut törött vagy sérült csomagban szállítják ki, kérjük, ne vegye át az árut a szállító cégtől, és erről haladéktalanul értesítsen bennünket telefonon a +36 70 585 1262 telefonszámon vagy e-mailben az info@suruhajat.hu e-mail címen. Nem vesszük figyelembe az Áru nyilvánvaló hibáiból eredő későbbi reklamációkat, beleértve az Áruk hiányosságából eredő hibákat is.

7.3.4. A garancia a jelen ÁSZF 7.2. pontban leírt Áru minden hibájára és/vagy a 7.1.1a. pontban foglalt kötelezettségünk megszegésére vonatkozik.

7.3.5. Ön nem jogosult a kellékszavatossági jogának gyakorlására, ha a hibákért a jelen ÁSZF 7.1.5. pont szerint vagy a Szerződés megkötésekor hatályos és érvényes jogszabályok szerint, vagy ha a hibáról az Áru átvétele előtt tudott, vagy értesítettük Önt erről, vagy ezért megfelelő kedvezményt biztosítottunk az Áru Árából.

7.4. Kifejezetten a Fogyasztókra vonatkozó hibaszavatossági (reklamációs) jog gyakorlásának feltételei

7.4.1. Az átvett Áruban fellépő hibákért felelősségi jogait a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül, de legkésőbb az Áru átadásától számított 24 hónapon belül jogosult gyakorolni.

7.4.2. Ha az Árut törött vagy sérült csomagban szállítják Önnek, vagy a küldemény nyilvánvalóan túl könnyű, javasoljuk, hogy ne vegye át az árut a szállítmányozó cégtől, és erről haladéktalanul értesítsen bennünket a +36 70 585 1262 telefonszámon vagy az info@suruhajat.hu e-mail címen. Ha a küldemény előző mondat szerinti ellenőrzése során azt tapasztalja, hogy a megrendelt Áru állapota vagy darabszáma nem felel meg az Ön által megrendeltnek, javasoljuk, hogy a futárszolgálat dolgozójával írjanak egy kárbejelentést, vagy jelezzék a hiányosságot a fuvarozó átvételi jegyzőkönyvében.

7.4.3. Amennyiben az Áru átvételét követően további nyilvánvaló hibákat észlel (pl. mechanikai sérülés, hiányzó Áru vagy tételei, hibás Áru vagy azok tételei), kérjük, hogy haladéktalanul tegyen panaszt a jelen ÁSZF 7.5.1. pontokban foglaltak szerint. Jogunkban áll visszautasítani egy későbbi reklamációt az Áru nyilvánvaló hibái miatt, ideértve az Áru hiányosságából eredő hibákat is.

7.4.4. Ön nem jogosult a hibafelelősség gyakorlására, ha a jelen ÁSZF 7.1.6. pontban foglaltak vagy a Szerződés megkötésekor hatályos és érvényes jogszabályok szerint nem vállalunk felelősséget a hibákért.

7.4.5. Hibaszavatossági jogát a jelen ÁSZF 7.5.1. pontban foglaltak szerint jogosult gyakorolni a jelen ÁSZF 7.4.1. pontban található időpont szerint.

7.5. Hibás teljesítésből eredő jog gyakorlása (reklamáció)

7.5.1. Abban az esetben, ha az Áru hibás, különösen, ha a jelen ÁSZF 7.17. pontban felsorolt feltételek valamelyike nem teljesül, Ön értesíthet minket a hibáról, és gyakorolhatja a kellékszavatossági jogait (vagyis reklamálhatja az Árut) e-mailben vagy a következő címre küldött levélben:

 MARTINis s.r.o. , Štefánikova 490/199, 956 31 Krušovce Szlovákia.

A reklamációhoz használhatja az általunk biztosított formanyomtatvány-mintát is, amely a jelen Általános Szerződési Feltételek 1. számú melléklete.

7.5.2. A panaszt benyújtó értesítésben különösen az Áru hibájának leírását és azonosító adatait kérjük megadni, beleértve azt az e-mail címet is, amelyre a reklamáció kezelésének módjáról értesítést szeretne kapni, valamint azt is, hogy a jelen ÁSZF 7.6.3. – 6.8. pontokban meghatározott kellékszavatossági igények közül melyiket szeretné kérni.

7.5.3. Reklamáció esetén az Áru vásárlását igazoló bizonylatot (számlát) is nyújtson be a tőlünk történt vásárlás igazolására, ellenkező esetben nem vagyunk kötelesek reklamációját elfogadni.

7.5.4. A reklamáció benyújtásának napjának a hibás Áru leszállításának napját tekintjük a vonatkozó dokumentumokkal együtt (jelen ÁSZF 7.5.3. pontja szerint). Amennyiben az Ön nyilatkozata, amellyel panaszt tesz, hiányos (különösen olvashatatlan, nem egyértelmű, értelmezhetetlen, nem tartalmazza a szükséges dokumentumokat stb.), kérni fogjuk a panaszt írásban, különösen e-mailen keresztül. Ebben az esetben a reklamációs eljárás a kiegészített panasz kézbesítésének napján kezdődik.

7.5.5. Panaszának vagy a benyújtott panasz kiegészítésének kézhezvételekor haladéktalanul írásos visszaigazolásban igazoljuk vissza a panasz benyújtását, ill. a rámutatott hiba megerősítését. A visszaigazolásban feltüntetjük a jelen ÁSZF 7.6.1. pont szerint meghatározott lehető legrövidebb időtartamot, amelyen belül az Áru feltételezett hibáját megszüntetjük.

7.5.6. Amennyiben a benyújtott panaszt nem a jelen ÁSZF 7.5.4. pontja szerinti felhívásunk kézbesítésétől számított 10 napon belül, indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a jelen ÁSZF 7.5.4. pontja szerint meghatározott időpontban, benyújtását megalapozatlannak tekintjük, és ha a kért hiányzó adatok, amelyeket Öntől kértek, szükségesek a panasz feldolgozásához, dönthetünk úgy, hogy nem foglalkozunk az ilyen hiányos panasszal.

7.6. Panaszkezelés

7.6.1. Az Ön által a jelen ÁSZF 7.6.3., 7.6.4. ás a 7.6.8 pontjaiban meghatározott hibaelhárítási módok közül választott módtól függően a hibát a hiba felméréséhez és a termék kijavításához vagy kicseréléséhez szükséges ésszerű időn belül kezeljük, figyelembe véve az Áru természetét és a hiba jellegét és súlyosságát, de ez idő nem haladhatja meg a panasz benyújtásától számított 30 napot. A Ptk. 626. §-a szerinti fogyasztói jótállást nem vállalunk. Nem vagyunk kötelesek elfogadni az Ön által választott hibaelhárítási módot, ha az Ön által választott módszer az Áru Árára és a hiba súlyosságára tekintettel nem lehetséges, vagy indokolatlan költségekkel járna számunkra.

7.6.2. Csak kivételes esetben és objektív okokból tudjuk meghosszabbítani a reklamáció kézhezvételi igazolásában szereplő hibaelhárítási határidőt a hiba elhárításához szükséges minimális idővel. A hibaelhárítási határidő ilyen jellegű meghosszabbításáról írásban tájékoztatjuk.

7.6.3. Ha olyan meghibásodásról van szó, amelyet kijavítással el tudunk hárítani, akkor Önnek joga van a hiba ingyenes, időben történő és szakszerű kijavítására a mi költségünkre.

7.6.4. A hiba javítással történő elhárítása helyett kérheti az Áru cseréjét.

7.6.5. Ahelyett, hogy az Áru hibáját javítással hárítanánk el, mindig ki tudjuk cserélni a hibás árut egy hibátlanra, ha ez nem okoz Önnek komoly nehézséget.

7.6.6. A hiba elhárításának határidőjének lejárta után Ön jogosult az áru árából ésszerű árengedményre, vagy elállhat a szerződéstől. Ugyanilyen jogok illetik meg Önt abban az esetben is, ha nem javítjuk ki a hibát vagy nem cseréljük ki az Árut, megtagadjuk az Áru kijavítását vagy kicserélését arra hivatkozva, hogy a kijavítás vagy a kicserélés nem lehetséges, vagy aránytalanul magas költségekkel járna, az Áru javítása vagy cseréje ellenére továbbra is ugyanazokkal a hibákkal rendelkezik, vagy tájékoztatjuk, hogy a hiba nem javítható vagy az Áru cserélhető ki ésszerű időn belül, vagy anélkül, hogy az az Ön számára jelentős kényelmetlenséget okozna. A vételárból származó engedménynek arányosnak kell lennie az eladott Áru értéke és az Áru hibamentessége közötti különbséggel. A vételárat, illetve a vételárból származó kedvezmény kifizetését ugyanúgy fizetjük ki, ahogyan Ön a vételárat megfizette nekünk, kivéve, ha más fizetési módban kifejezetten nem állapodunk meg. A fizetéssel kapcsolatos minden költséget mi viselünk.

Nem állhat el a Szerződéstől a jelen ÁSZF 7.6.6. pont szerint, ha a hibához hozzájárult, vagy a hiba elhanyagolható. Ha a Szerződés több Árura vonatkozik, Ön csak a hibás Áru vonatkozásában állhat el a szerződésektől. Más Árukkal kapcsolatban Ön csak akkor állhat el a Szerződéstől, ha észszerűen nem várható el, hogy nem szeretné megtartani a többi Árut se a hibás Áru miatt.

7.6.7. Ha az Árunak olyan hibája van, amelyet nem lehet eltávolítani, és amely megakadályozza, hogy az Árut hibátlan áruként megfelelően használja, Önnek jogában áll az Árut kicserélni, vagy jogában áll elállni a Szerződéstől. Ugyanilyen jogokkal rendelkezik, ha a hibák eltávolíthatók, de a hiba javítás utáni újbóli fellépése áll be vagy nagyobb mennyiségű hiba miatt nem tudja megfelelően használni az Árut.

7.6.8. A panasz, ill. a reklamáció a kijavított Áru leszállításával, az Áru cseréjével, az Áru árából megfelelő engedmény megfizetésével, vagy a hiba miatti felelősség írásbeli, indokolással történő megtagadásával, azaz a reklamáció elutasításával kezeljük.

7.7. Ha Ön Fogyasztó, az Áru hibáiért való felelősségből eredő jogok gyakorlására a Polgári Törvénykönyv és Fogyasztóvédelmi törvény 619. paragrafusa és azt követő szakaszok rendelkezései az irányadók.

7.8. Ha megtagadjuk a felelősséget a hibákért, vagy elutasítjuk panaszát, Önnek joga van kapcsolatba lépni egy akkreditált személlyel, felhatalmazott személlyel vagy bejelentett személlyel (például szakértővel, felhatalmazott, akkreditált vagy bejelentett személy, felhatalmazott szolgáltatásnyújtó, tudományos intézmény stb.), hogy szakértői véleményt vagy szakmai véleményt készíttessen az Áru hibáira vonatkozóan.

7.9. Abban az esetben, ha Ön a jelen ÁSZF 7.8. pont szerint igazolja felelősségünket az Áru hibáiért, lehetősége van arra, hogy ismételten jelentse nekünk az Áru hibáit és ezt a felelősséget nem tagadhatjuk meg, ezért kötelesek leszünk újra foglalkozni panaszával.

7.10. A jelen ÁSZF 7.8. pont szerinti szakvélemény beszerzésével kapcsolatos költségeket Mi viseljük, de Önnek legkésőbb az újbóli panasz feldolgozásától számított 2 hónapon belül alkalmaznia kell azokat.

7.11. Ezúton megfelelően tájékoztattuk Önt az áruk hibáiért való felelősség gyakorlásával kapcsolatos jogairól. A Szerződés megkötésével Ön megerősíti, hogy lehetősége volt az Áru panaszának feltételeit előzetesen és megfelelően elolvasni, és azokat megértette.

 

       8.  ELÁLLÁS A SZERZŐDÉSTŐL

 

8.1. A Szerződéstől való elállás, azaz a közöttünk és Ön között fennálló szerződéses jogviszony megszűnése a jelen cikkben, vagy az Általános Szerződési Feltételek egyéb rendelkezéseiben meghatározott okokból és módon történhet és akkor, amikor az elállási szándékot jelzi felénk.

8.2. Ha Ön Fogyasztó, jogosult a Szerződéstől indoklás nélkül elállni az Áru átvételétől vagy a szolgáltatás nyújtásától számított 14 napon belül, illetve a Fogyasztóvédelmi törvény 20. §-ában foglaltak szerint. Ha olyan Szerződést kötöttünk, amelynek tárgya többféle Áru, vagy több árurész kiszállítása, akkor ez az időszak az Áru utolsó részének átvételének napjával kezdődik, ha pedig olyan Szerződést kötöttünk, amely alapján rendszeresen és ismétlődően szállítjuk Önnek az Árut, akkor az első szállítás átvételének napjával kezdődik. A Szerződéstől bármely módon elállhat (különösen a jelen ÁSZF-ben az azonosító adatainknál megadott címeinkre küldött e-mailben vagy levélben). Az elálláshoz használhatja az általunk biztosított nyomtatványmintát is, amely a jelen ÁSZF 2. mellékletéte. Ön egy adott Áruval vagy Árukkal kapcsolatban is jogosult elállni a Szerződéstől, ha a Szerződés alapján több Árut szállítottunk vagy biztosítottunk. A Szerződéstől való elállás joghatásai a Szerződés bármely kiegészítő szerződésére is vonatkoznak, kivéve, ha kifejezetten másként állapodunk meg. A Szerződéstől való elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul e-mailben vagy tartós adathordozón visszaigazolást küldünk Önnek a kézbesítésről.

8.3. Ha Ön Fogyasztó, és az Árut nem szállítjuk ki Önnek időben, úgy Ön jogosult a Szerződéstől elállni a Ptk. 517. § (1) bekezdése szerint, további ésszerű határidő megadása nélkül is, ha (i) megtagadjuk az Áruk Önnek történő szállítását, (ii) a szerződéskötés összes körülményére tekintettel kiemelten fontos volt az időben történő szállítás, (iii) Ön a Szerződés megkötése előtt értesített bennünket arról, hogy az időben történő szállítás kiemelten fontos.

8.4. Ön azonban Fogyasztóként sem állhat el a Szerződéstől abban az esetben, ha a Szerződés tárgya:

  1. a) szolgáltatás nyújtása, ha a szolgáltatást teljes körűen nyújtották és a szolgáltatás nyújtása az Ön kifejezett hozzájárulásával a Szerződéstől való elállási határidő lejárta előtt megkezdődött, és Ön egyúttal kijelentette, hogy megfelelő tájékoztatást kapott arról, hogy hozzájárulásának kifejezésével elveszíti a szerződéstől való elállás jogát a szolgáltatás teljes körű teljesítése után, ha a Szerződés szerinti Ár megfizetésére kötelezett;
  2. b) olyan áruk értékesítése, amelyek ára a pénzügyi piacon bekövetkezett ármozgásoktól függ, amelyeket nem tudunk befolyásolni, és amelyek a Szerződéstől való elállás időszakában fordulhatnak elő;
  3. c) olyan szeszes italok értékesítése, amelyek árában a Szerződés megkötésekor állapodtak meg, de szállításuk legkorábban 30 nap elteltével történhet és Áruk a piaci ármozgásoktól függ, amit nem tudunk befolyásolni;
  4. d) olyan Áruk értékesítése, amelyeket az Ön specifikációi szerint állítottak elő, vagy amelyeket személyre szabtak;
  5. e) olyan áruk értékesítése, amelyek gyorsan romlanak vagy lejárnak, és olyan áruk, amelyek a szállítást követően elválaszthatatlanul összekeveredtek más árukkal;
  6. f) egészségvédelmi vagy higiéniai okokból visszaküldésre alkalmatlan, védőcsomagolásba zárt Áru értékesítése, amelynek védőcsomagolása a kiszállítást követően fel lett bontva;
  7. g) védőcsomagolásban árusított hangfelvételek, videofelvételek, audiovizuális felvételek vagy szoftverek értékesítése, ha az eredeti csomagolás az Áru átadását követően megsérült;
  8. h) időszaki kiadványok értékesítése, kivéve az előfizetői szerződés alapján történő értékesítést;

8.5. A jelent ÁSZF 8.2 pontja szerint akkor tekinthető betartottnak az elállás határideje, ha Ön a 14 nap alatt (de legkésőbb annak utolsó napján) értesítést küld nekünk arról, hogy eláll a Szerződéstől.

8.6. A Szerződéstől való elállás esetén az Árat az elállási nyilatkozat kézbesítésétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön bankszámlájára, amelyről azt elküldte nekünk, vagy a Szerződéstől való elálláskor kiválasztott bankszámlájára. Az összeget azonban nem térítjük vissza azelőtt, mielőtt az áru visszaérne hozzánk, vagy bizonyítja, hogy azokat visszaküldte nekünk. Kérjük, hogy az árut tisztán, lehetőség szerint az eredeti csomagolással együtt juttassa vissza hozzánk.

8.7. A jelent ÁSZF 8.2 pontja értelmében Ön köteles az Árut az elállástól számított 14 napon belül részünkre elküldeni, az Árut nekünk vagy az általunk az Áru átvételére meghatalmazott személynek átadni, miközben Ön viseli az Áru részünkre való visszaküldésének költségeit. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha beleegyezünk, hogy az Árukat személyesen vagy egy általunk meghatalmazott személyen keresztül átvegyük. A határidő betartottnak minősül, ha az Árut legkésőbb a határidő utolsó napján átadták szállításra. Ön jogosult a Szállítási Költség visszatérítésére, de csak abban az összegben, amely megfelel az áruk legolcsóbb szállítási módjának, amelyet az Áruk kiszállítására felajánlottunk. Ha az elállási szerződés tárgya szolgáltatás nyújtása, akkor köteles a ténylegesen nyújtott teljesítés árát Nekünk megfizetni a Szerződéstől való elállási nyilatkozat kézbesítésének napjáig, ha a szolgáltatás nyújtásának megkezdéséhez a teljesítése előtt kifejezetten hozzájárult.

8.8. Ön felel a károkért abban az esetben, ha az Áruk megsérülnek abból adódóan, hogy az árukat a természetükből és tulajdonságaikból adódóan a szükségestől eltérő módon kezeli. Ebben az esetben az okozott károkat az Áru részünkre való visszajuttatását követően számlázunk ki, és a számlázott összeg esedékessége 14 nap.

8.9. Jogosultak vagyunk elállni a Szerződéstől készlethiány, az Áruk elérhetetlensége miatt, vagy ha a Szerződésben vállalt Áru gyártója, importőre vagy szállítója felfüggesztette a gyártást, vagy olyan jelentős változtatásokat hajtott végre, amelyek lehetetlenné tették a Szerződésben vállalt kötelezettségeink teljesítését, vagy vis maior körülmények lépnek fel, vagy ha minden erőfeszítésünk ellenére az árut a megadott határidőn belül nem szállítjuk. Ezekben az esetekben kötelesek vagyunk indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatni Önt erről a tényről, és a Szerződéstől való elállásról szóló értesítéstől számított 14 napon belül visszatéríteni a már kifizetett Áru teljes árát. Az Árukért kifizetett Teljes árat ugyanúgy visszatérítjük Önnek, ahogyan Ön a Teljes árát fizette be nekünk, anélkül, hogy ez érintené azt a jogot, hogy más visszatérítési módban állapodjunk meg Önnel, feltéve, hogy ezzel kapcsolatban semmilyen további díj nem terheli.

8.10. Jogosultak vagyunk továbbá elállni a Szerződéstől, ha Ön az Árut átvételi kötelezettségének keletkezésétől számított 5 munkanapon belül nem vette át.

 

      9.  JAVASLATOK ÉS PANASZOK BENYÚJTÁSA

 

9.1. Fogyasztóként jogosult javaslatokat és panaszokat írásban benyújtani az info@suruhajat.hu e-mail címre.

9.2. Javaslata, panasza elbírálásáról az Ön e-mail címére küldött e-mailben értesítjük.

9.3. Ha nem elégedett panasza vagy javaslata kezelésével, a https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi weboldalon elérhető platformon keresztül elektronikusan is benyújthat ellenőrzési kérelmet .

 

      10.   ALTERNATÍV VITARENDEZÉS A FOGYASZTÓVAL

 

10.1. Önnek jogában áll felvenni velünk a kapcsolatot panasz kérelmével az info@suruhajat.hu címre küldött e-mailben. ha nem elégedett azzal, ahogyan panaszát kezeltük, vagy ha úgy gondolja, hogy megsértettük jogait. Ha kérelmére nemleges választ adunk, vagy annak elküldésétől számított 30 napon belül nem adunk választ, Önnek jogában áll alternatív vitarendezés kezdeményezésére javaslatot benyújtani egy alternatív vitarendezési szervezethez (a továbbiakban: „Alany”) a 3. sz. 391/2015. a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezéséről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló törvénye alapján („Alternatív vitarendezési törvény”).

 

10.2. Az alanyok az alternatív vitarendezési törvény 3. szakasza szerint hatóságok és felhatalmazott jogi személyek, listájuk a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériumának honlapján érhető el. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 .

10.3. Javaslatot az alternatív vitarendezési törvény 12. §-ában meghatározott módon nyújthat be.

10.4. Önnek joga van bíróságon kívüli vitarendezést kezdeményezni online a https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297 weboldalon elérhető OVR-platformon keresztül , vagy https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK .

 

      11.  ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

 

11.1. Minden írásos levelezést e-mailben kézbesítünk. E-mail címünk az Azonosító adataink alatt található. A levelezést a Szerződésben megadott e-mail címére, a Felhasználói fiókjában található e-mailre vagy arra az e-mailre küldjük, amelyen keresztül kapcsolatba lépett velünk.

11.2. A szerződés csak írásbeli megállapodásunkkal módosítható. Ugyanakkor jogosultak vagyunk a jelen Feltételek módosítására, de ez a módosítás nem érinti a már megkötött Szerződéseket, hanem csak azokat a Szerződéseket, amelyek a jelen módosítás hatálybalépése után jönnek létre. A változásról azonban csak abban az esetben értesítjük, ha Ön létrehozta a Felhasználói fiókot (hogy új Áru rendelése esetén rendelkezzen ezzel az információval, de a változás nem alapozza meg a felmondás jogát, mivel nincs megkötött szerződésünk, amely felmondható lenne), vagy a Szerződés alapján rendszeresen és ismétlődően szállítunk Önnek Árut. A változásról legalább 14 nappal a változás hatályba lépése előtt tájékoztatást küldünk az Ön e-mail címére. Ha a változásról szóló tájékoztatás elküldését követő 14 napon belül nem kapunk Öntől felmondási nyilatkozatot, az új feltételek a Szerződésünk részévé válnak, és a változás hatályba lépését követő következő áruszállításra vonatkoznak. Az elállási idő 2 hónap.

11.3. Vis maior vagy előre nem látható események (természeti katasztrófa, járvány, üzemzavar, alvállalkozói kiesés stb.) esetén nem vállalunk felelősséget a vis maior vagy előre nem látható események következtében vagy azzal összefüggésben okozott károkért, és ha ez a helyzet 10 napnál hosszabb ideig tart, mind nekünk, mind Önnek jogában áll írásban elállni a szerződéstől.

11.4. Az Általános Szerződési Feltételek szerves mellékletét képezi a reklamációs űrlap minta (1. számú melléklet) és a szerződéstől való elálláshoz szükséges nyomtatvány minta (2. számú melléklet).

11.5. A Szerződést, beleértve az Általános Szerződési Feltételeket is, elektronikus formában archiváljuk, de az Ön számára nem hozzáférhető. Ön azonban mindig e-mailben kapja meg a jelen Általános Szerződési Feltételeket és a megrendelés-visszaigazolásokat a megrendelés összefoglalójával együtt, és ezért mindig hozzáférhet a Szerződéshez, még a mi együttműködésünk nélkül is. Javasoljuk, hogy mindig mentse el a Megrendelés visszaigazolását és az Általános Szerződési Feltételeket.

11.6. Tevékenységünkre a Fogyasztóvédelmi törvény 2. §-ának I) pontja szerinti magatartási kódex nem vonatkozik.

11.7. Jelen Általános Szerződési Feltételek 2024.07.01-én lépnek hatályba.

  1. számú melléklet

A TÁVSZERZŐDÉSTŐL VAGY AZ ELADÓ SZÉKHELYÉNEK ELÉTERŐ HELYÉN KÖTÖTT SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS NYILATKOZATA

Űrlap - szerződéstől való elállás

 

  1. számú melléklet

A TÁVSZERZŐDÉSTŐL VAGY AZ ELADÓ SZÉKHELYÉNEK ELÉTERŐ HELYÉN KÖTÖTT SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁSI JOGRÓL SZÓLÓ TÁJÉKOZTATÁS

Panasz űrlap